حماقت امریکایی ها در به آتش کشیدن قرآن - فردا تجمع دانشجویان

آمریکایی‌ها قرآن‌ها را به آتش کشیدند   

با وجود محکومیت‌های ظاهری قرآن‌سوزی در آمریکا توسط مقامات عالیرتبه این کشور و دیگر کشورهای غربی و عقب‌نشینی نمایشی کشیش افراطی، آمریکایی‌ها روز گذشته بدون هر گونه برخورد پلیس آمریکا و در کمال آرامش چندین قرآن را به آتش کشیدند.


  

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "زی‌نیوز "، آمریکا روز گذشته مراسمی را در سالروز حملات یازده سپتامبر برای گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه برگزار کرد و با وجود اینکه کشیش افراطی آمریکایی برنامه مراسم "قرآن‌سوزی " را لغو کرد، اما در دست‌کم 3 مکان مختلف در سطح آمریکا قرآن، کتاب مقدس مسلمانان مورد اهانت قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، صدها نفر موافق و همچنین مخالف ساخت مرکز اسلامی نیویورک در نزدیکی محل حادثه یازده سپتامبر حتی ساعت‌ها پس از پایان مراسم این روز در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا تجمع کرده بودند. اگرچه این تجمع‌ها بدون درگیری و خشونت صورت گرفت اما دست‌کم در 3 مکان مختلف در منهتن، به قرآن اهانت شد. در شهر "تنسی " دو کشیش پروتستان که با هیچ کلیسای مهمی در آمریکا در ارتباط نبودند، دو نسخه از قرآن را به آتش کشیدند.

علاوه براین، یک نفر نیز که در محل ساخت مرکز اسلامی در میان تجمع‌کنندگان بود، صفحات یک نسخه از قرآن را پاره کرد و برگ‌های آن را به آتش کشید.

همچنین مرد دیگری نیز صفحات قرآنی را پاره می‌کرد و با آن‌ها حرکات توهین آمیز انجام می‌داد.

این گزارش افزود: "تری جونز " کشیش افراطی آمریکایی با اعلام فراخوان برگزاری مراسم "قرآن‌سوزی " در کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا به مسلمانان سراسر جهان اهانت کرد. اما وی در نهایت اعلام کرد که هیچ قرآنی را نخواهد سوزاند.

بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی در جهان بر این باورند که مطرح شدن موضوع برگزاری مراسم "قرآن‌سوزی " در یک کلیسای کوچک مسیحی در ایالت فلوریدا طرحی بوده که دولت آمریکا پشت آن است. طرحی که واشنگتن برای پیشبرد پروژه اسلام‌ستیزی و ترویج اسلام‌هراسی، چندی پیش نیز با عنوان کردن موضوع ساخت مرکز اسلامی در نیویورک، به راه انداخته بود.

مقامات آمریکا و غرب همواره تلاش کرده‌اند تا برای رسیدن به مقاصد خود در گوشه ای از دنیا مسئله‌ای را مطرح کنند و با استفاده از رسانه‌های جمعی آن را بزرگ جلوه دهند تا افکار عمومی را با خود همراه کنند و به دنبال آن قوانینی را تصویب کنند و به گوشه کنار دنیا لشکرکشی کنند و یا با حمایت از گروه های مختلف موجبات دستیابی به خواسته‌های خود را فراهم کنند.

اظهارات اخیر مقامات عالیرتبه آمریکا و دیگر کشورهای غربی و همچنین نمایندگان سازمان‌های غربی درباره آتش زدن صدها قرآن توسط یک کلیسای کوچک مسیحی در ایالت فلوریدا که در رسانه‌های جهان منعکس شد، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا ضمن ایجاد جوی روانی علیه دین اسلام، افراد تندرو در جهان را به انجام این کار که به ظاهر وی آن را منع کرده بود، ترغیب کند.

طبیعی است که چنین اظهارنظرهایی خود به طور غیرمستقیم می‌تواند افراد دیگری را که از ماجرا آگاه نبودند، دعوت به اهانت به مقدسات اسلامی و مسلمانان کند. 
  

 

فردا؛ تجمع دانشجویان در مقابل دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به هتک حرمت به قرآن‌کریم در آمریکا، فردا در مقابل دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران (سفارت سوئیس) تجمع می‌کنند.

به گزارش فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به اقدام کشیش‌های آمریکایی در توهین به قرآن‌کریم، در مقابل سفارت سوئیس در تهران (خیابان الهیه -خیابان بوستان) تجمع می‌کنند.

این تجمع اعتراض‌آمیز با حضور دانشجویان دانشگاه‌های تهران و تشکل‌های دانشجویی فعال از ساعت 16 فردا دوشنبه 22 شهریور در مقابل دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران(سفارت سوئیس) برگزار خواهد شد.  

 

منبع : رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.