استاد افتخاری: امروز وظیفه ماست که دین خود را به شهدا ادا کنیم

استاد افتخاری گفت: شهدا، ایثارگران و آزادگان در روزگاری که کشور در شرایط دشواری قرار داشت، دین خود را به میهن، اسلام و مردم کشور خود ادا کردند و امروز وظیفه ماست که وظیفه خود را در برابر این قهرمانان تاریخ ایران به انجام برسانیم.

استاد «علیرضا افتخاری» به مناسبت بیستمین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و به درخواست بنیاد شهید و امورایثارگران برای آزادگان سرود می‌خواند.

استاد علیرضا افتخاری در گفت‌وگو با فارس با بیان این که ارادت و علاقه من به خانواده معظم شهدا و ایثارگران مرا به اجرای این اثر ترغیب کرد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته درباره عشق و دلدادگی بسیار سروده‌اند و خوانده‌اند اما برای شهدا و آزادگان کم‌کاری شده است.

وی افزود: شهدا و ایثارگران در روزگاری که کشور در شرایط دشواری قرار داشت، دین خود را به میهن، اسلام و مردم کشور خود ادا کردند و امروز وظیفه ماست که وظیفه خود را در برابر این قهرمانان تاریخ ایران به انجام برسانیم.

استاد افتخاری خاطر نشان کرد: هر فردی در هر لباس و هر جایگاهی موظف است تا از ایثارگری و حماسه‌آفرینی شهدا و ایثارگران و آزادگان یاد کند و هنرمندان نیز باید با زبان هنر که یک رسانه و ابزار تأثیرگذار است، دین خود را به این بزرگان ادا کنند.

این هنرمند بیان داشت: تاکنون کارهای زیادی در ستایش ایثارگران از سوی دوستان هنرمند ساخته شده اما کافی نبوده است و معتقدم برای آزادگان بسیار کم کار شده است.

وی افزود: هر بار که با یکی از آزادگان روبرو می‌شوم، از من درخواست سرود می‌کنند و این نشان می‌دهد که در رابطه با این قشر کم کار شده است.

استاد افتخاری با اشاره به این که سرود ویژه آزادگان به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا می‌شود، افزود: آهنگ این اثر ساخته حسن میرزاخانی است و شعر آن را نیز عبدالله جاسبی سروده است.

وی در خصوص محتوای این اثر اظهار داشت: سرود ویژه آزادگان با اشاره به روزهای همدلی گذشته همه را به حفظ اتحاد و حضور در صحنه با امید و شادابی دعوت می‌کند.

استاد افتخاری گفت: ساخت این سرود تا سه روز دیگر به اتمام می‌رسد و به مناسبت بیستمین سالروز ورود آزادگان به میهن از رسانه‌ملی پخش خواهد شد. 

منبع : رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.