افشای ماهیت فتنه در نمایشگاه قرآن +عکس

شبکه ایران: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که عصر امروز هشتمین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت، برای برگزاری هرچه بهتر این دوره در کنار برگزاری 500 برنامه فرهنگی و قرآنی برای گروه‌های سنی مختلف، بخش‌های متنوعی را با توجه به اتفاقات سال گذشته کشور در دستور کار قرار داده که حداقل در چند روز گذشته به خوبی توانسته مخاطبان را مجذوب خود کند.

به خصوص آنکه اعم 9 بخش تازه افزوده شده به نمایشگاه تنها انعکاس مفاهیم قرآنی را مدنظر قرار نداده بلکه برپایی آنان نیز مرتبط با شرایط فعلی و آگاهی قشرهای جامعه از این سیر و تحولات است.

در همین رابطه بخش‌های عکس، حجاب و عفاف، صهیونیسم شناسی، بصیرت قرآنی و... می‌تواند علاوه بر تأثیر فرهنگی، اقدامی باشد در جهت دستورات تأکید شده رهبر معظم انقلاب در زمینه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانگان.

نکته بارز این جریان را در نمایشگاه قرآن، می‌توان در بخش بصیرت قرآنی مشاهده کرد. این بخش که در دو قسمت بصیرت قرآنی(هشت‌ماه دفاع مقدس؛از 22خردادماه 88 تا 22بهمن‌ماه88) و بصیرت قرآنی(در آیینه تاریخ) به معرض نمایش در آمده است، سعی دارد با ارائه تصاویری مرتبط با جریان فتنه، این رویداد را از تاریخ صدر اسلام و حتی پیامبران گذشته تا حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم مورد تأکید قرار دهد. 

بر این اساس این بخش در قسمت‌هایی متنوعی همچون دشمن‌شناسی، حب دنیا، تقوا، ولایت، عبرت‌های تاریخ و به خصوص با تأکید بر فتنه، بخشی جذاب را برای مخاطبان به وجود آورده است.

نکته جالب توجه در این میان، عرضه تمامی آثار فرهنگی مرتبط با جنگ نرم است که به صورت یک‌جا در غرفه‌ای در کنار بخش بصیرت قرآنی به نمایش درآمده و در این چند روز برپایی نمایشگاه به مراتب مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

در میان این محصولات فرهنگی و علاوه بر عرضه محصولات صوتی و تصویری، حجم قابل توجهی از آثار مکتوب نیز دیده می‌شود. کتاب‌هایی همچون "جنبش سبز مخملی"، "دوئل"، مسئله بیست‌و‌دوم خرداد نبود...، "جنگ نرم"، "من رئیس‌جمهورم" و... از جمله آثار عرضه شده در این غرفه هستند.

با این حال علاوه بر این قسمت، دیگر بخش‌های "بصیرت قرآنی" خود نمود دیگری از جریان فتنه را به نمایش می‌گذارد. چنانکه در بخش "در آیینه تاریخ" و در کنار ذکر احادیث و روایات قرآنی، ماکت‌هایی در توصیف وقایع صورت گرفته با توجه به مضامین مورد اشاره به نمایش درآمده است. این بخش با طراحی جالب توجه به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

بخش "بصیرت قرآنی" در محوری دیگر به نحوی جالب توجه، فتنه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری را به تصویر کشیده و در این ارتباط تصاویری قابل تأمل را به نمایش درآورده که درآن سران فتنه و همچنین اتفاقات و فتنه‌های پس از انتخابات را با ابزارهایی همچون هنرهای تجسمی، گالری عکس، کارگاه‌های منازعه حق و باطل، کلیپ تصویری و تابلوهای متنی مورد نظاره قرار داده است.

چنانکه در تصویری در اشاره به "تسامح و تساهل مورد دلخواه دشمن در دولت‌های سازندگی و اصلاحات" در تصاویر مرتبط ذکر شده است:
هاشمی رفسنجانی: یکی از محورهای مهم از نظر من تعدیل در برخوردهای اجتماعی بود. شاید خیلی‌ها از مسائل اجتماعی رنج می‌بردند. مثلا از همان روزهای اول(دولت سازندگی) از من می‌پرسیدند که اگر زن‌ها کت و شلوار یا کت و دامن بپوشند و یا چادر نگذارند، چه می‌شود؟ گفتم: این حکم شرعی نیست و می‌تواند کت و شلوار بپوشند و امثال این‌گونه بحث‌ها. یا معتقد بودم که رنگ لباس آزاد است.

محمد خاتمی: اگر این حجاب و پوشش مانع حضور و بروز شخصیت زن شود، قطعا مضر است. مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند درعرصه‌های مختلف حضور داشته باشند(همبستگی:16/8/79)

اگرچه این امر در کنار روابط خاتمی با سران کشورهای خارجی که پیش از انتخابات صورت گرفت و در دادگاه‌های عوامل فتنه بازگو شد، به خوبی به نمایش در آمده است.

وموارد دیگری افزون بر این‌گونه مسائل پشت پرده که البته به شکلی بارز بارها و بارها از سوی طیف وابسته به جریان اصلاحات مورد تأکید قرار گرفته است:

*«دختر و پسر به دوستانی از جنس مخالف احتیاج دارند و جدا کردن آنان از یکدیگر اثرات نامطلوبی بر فرد و جامعه دارد و امکان پیشرفت را کم می‌کند.» (هفته‌نامه دولتی ایران جوان-دوران اصلاحات-خرداد 87)

*«دامنه تساهل،امور جنسی و هم‌جنس‌بازی را نیز فرا می‌گیرد، این امر مردود نیست ولی نباید ممنوع باشد.» (روزنامه صبح امروز- 12/8/87)

*«مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب‌افتادگی است» (ماهنامه جامعه سالم-تیر77)

علاوه براین، در بخش"بصیرت قرآنی"، از نقش و گفته‌های قابل تأمل فائزه هاشمی و زهرا رهنورد در حرکت جریان فمینیستی نیز مباحثی به تصویر کشیده شده است. در همین رابطه به خوبی می‌توان این جملات را از زبان آنها نظاره‌گر بود:

فائزه هاشمی رفسنجانی: تعدد زوجات حتی اگر با اجازه زن هم باشد، غیر انسانی است. آیا مردها تحمل چنین چیزی را در مورد همسران خود دارند؟! پس چطور می‌شود که انتظار داشت که زنان بتوانند چنین چیزی را قبول کنند!

زهرا رهنورد: همچنین زهرا رهنورد نیز در کتاب "طلوع زن مسلمان"، تمامی جملاتی که مربوط به نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) است به فارسی نوشته و بعد به عنوان تبلیغات ارتجاعیون علیه زن، آنها را کوبیده است.

گفتنی است که این گفته‌ها، چیزی نیست جز ادامه اقدامات افرادی چون شیرین عبادی که همواره درجملاتی این چنین "احکام دیه و طلاق در حق زنان ناعادلانه است"، با دین و احکام اسلامی به تقابل پرداخته است.

همچنین در اشاره به بی بند و باری اخلاقی جریان نفاق در یکی از تصاویر آورده شده به نقل از یکی ؟! از چند همسرمهاجرانی به دادگاه، چنین نوشته شده است:

اینجانب... در سال 1379 طرح پیشنهادی پروژه دانشگاهم را برای حمایت مرکز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها به آن مرکز ارائه کردم و ایشان (مهاجرانی) من را به مرکز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها دعوت نمودند تا حضورا با اینجانب در رابطه با پروژه‌ام صحبت نمایند... در مدت اشتغال در آن مرکز مورد توجه ایشان بودم که این را دلیل بر پشتکار خودم در کار می‌دیدم. بعدها متوجه شدم که توجه ایشان توجه پدری و در حالت همکاری اداری نمی‌باشد.

علاوه بر این دخالت‌های همیشگی و بیجای دشمنان نظام اسلامی که در جریان فتنه اخیر بیش از پیش نیز هویدا شد، به خوبی مورد توجه این بخش بوده است.


 

اوباما: هیچ راهی برای تأیید صحت انتخابات ایران وجود ندارد. آمریکا کسانی برای نظارت بر این اتخابات نداشته است. ما از موسوی حمایت می‌کنیم.

فرح پهلوی: موسوی بسیار شجاع است(رادیو فردا 30/3/88)

آنجلا مرکل: از مقام‌های ایرانی درخواست می‌کنیم انتخابات بازشماری شود و خشونت علیه تظاهرکنندگان را کنار بگذارند.

بنیامین نتانیاهو(نخست‌وزیر رژیم اسرائیل): تضمین صلح در خاورمیانه در گرو ایران ضعیف است. اگر ایران قوی باشد صلح نیز از ما دور خواهد شد.

با این حال شاید بیشترین تصاویر به نمایش درآمده در این بخش به حوادث پس از انتخابات و جریان فتنه مرتبط شود؛ آتش‌سوزی و تخریب اموال بیت‌المال، ماجرای ساختگی قتل ندا آقاسلطان و دلسوزی بیگانگان!، عدم موضع خواص نسبت به هنجارشکنی‌ها و... از جمله این موارد است.

لازم به ذکر است که بخش بصیرت قرآنی که در راستای دستورات رهبر معظم انقلاب در زمینه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانگان به نمایش درآمده است تا 23 ماه مبارک رمضان و در طبقه فوقانی شبستان مصلی امام خمینی(ره) دائر خواهد بود و بر این اساس پرداخت به مفهوم بصیرت از منظر وحی، زمینه های ابتلاء و امتحان مومنان، فتنه و راه های مقابله با آن از نگاه آیات و روایات را به شکلی جالب توجه، مورد اشاره قرار داده است. 

منبع : رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.